Virkar vidare på min vuxenfilt

När jag va gravid med Lea för ca 5 år sedan så lärde en mammakompis mig, Maria, att virka. Det visade sig passa mig som handen i handsken. Jag brukar inte ta mig an stora projekt för att det bli för tålamodskrävande. Vill hellre ha snabba resultat. Men man kan lära en gammal hund sitta! Påtal om hund- hur mysigt är det inte att sitta och slappa med en kopp te och en gosig kompis i soffan?
 
 
Men har märkt att det är rätt avkopplande att virka sammasammasamma och kanske ha TVn på i bakgrunden. Har funnit tjusningen i stora projekt. Perfekt med en enfärgad filt- slipper man massa trådar att fästa. Fästa trådar är nämligen det tråkigaste med virkning.
 
 
Vovven i bilden är Azza. Vi är dagmatte åt denna härliga lufs. Barnen älskar henne! Skolexemplar på barnvänligt temprament. Goaste hunden jag känner <3
 
/Maria
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

livetipastell.blogg.se

Pyssel, Bak och DIY .. Allt i pastell såklart!

RSS 2.0