Nej, vi slappar inte hela dagarna.

Att vara mammaledig är inte det samma som att ha "ledigt" eller sitta hemma och "slappa". Det är ett viktigt arbete som gynnar familjen och i slutändan hela samhället. Vi måste ta ansvar att lära våra barn allt från hur man räknar och skriver till hur man beter sig mot kompisar och vuxna auktoriteter. ALLT. Det är vårat ansvar som föräldrar.
Den rollen tar jag på fullaste allvar. Jag ska lära mina barn allt jag kan. Uppfostra dem väl. Ge dem en trygg uppväxt massor med kärlek.
Visserligen har vi idag haft pyjamasmys från kl 07. Frukost kl 9.30. Slappt. Men vi har även hunnit sedan dess sjunga ramsor, tränat på att räkna, tränat på att uttala F och H, pottränat, Lea har hjälp mig göra iordning frukost.
Vi har dammsugit och förberett våffelsmet för senare. Kl är nu 10.15. Nu ska vi ut och cykla i solen.
 
 
När städ, tvätt och mat är färdigt när Tom kommer hem så är ju resten av kvällen avsatt till slapp, häng och mys med familjen. Inga måsten.
 
Idag är det dessutom fredag :) YEY!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

livetipastell.blogg.se

Pyssel, Bak och DIY .. Allt i pastell såklart!

RSS 2.0