Experiment pågår

Håller på att titrera doser av Alhgrens bilar och grädde. Det ska bli en Pannacotta med perfekt konsistens.
Har kommit fram till att 8-9 bilar per 0,5dl grädde blir bra.
 
Nu är bara frågan vilka som får bli mina smakoffer.
 
Många har redan testat denna perfekta kombo som du lätt gör mha micro, grädde, ahlgrens bilar och en liten skvätt karamellfärg. Förtjockningsmedel finns i bilarna och därför så viktigt att det blir rätt ratio. Googla vettja så får ni se hur snyggt man kan fixa lagren i fägerna- jag orkade inte anstränga mig såpass för denna pilotversion.
 
 
Nu blir det Sveriges Mästerkock på 4:an


Kommentarer
Viktoria

Ja smakar gärna :)

Svar: Måste få ihop nästa halv 8 hos mig middag snart! Va det inte före jul senast?
Livetipastell

2014-02-19 @ 20:47:37
Emelie

MUMS!

Svar: Mello på lör + test?
Livetipastell

2014-02-19 @ 22:40:56
URL: http://emeloj1.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

livetipastell.blogg.se

Pyssel, Bak och DIY .. Allt i pastell såklart!

RSS 2.0