Vad är hysterin med loppis?

Jag tror att jag emellanåt säger att "grejen" är miljötänk och att återanvända. Men mer sanningsenligt är det nog fynd och att ha något ganska så unikt. Mina bästa fynd brukar bestå av möbler som ska målas om, plåtburkar, porslin, emaljkoppar och skålar. Här kommer några exempel på vad man kan hitta på loppis.
 
 
Plåtburkar i alla former för vacker förvaring. Det kan ibland vara plåttrigt och svårt att se på loppishyllan vad som skulle passa sen hemma. Men mina färger går i pastell och denna plåtburk satt som ett smäck. Gissar på att den kostat 30kr eller något.
 
 
Jag letar efter emaljsaker. Denna är Kockums och allt som är av det märket och kostar under 50-lappen ska man hugga med sig. Går att sälja vidare när man tröttnat. Men tror knappast det finns risk för det. Denna kostade mellan 30-40kr om jag minns rätt.
 
 
 
 
En charmig potta för en tia. Porslin är svårt tycker jag. Jag vill gärna ha machande saker i köket. Men eftersom det på de flesta loppisar brukar krylla av porslin brukar det gå att få ihop åtminstone matchande serveringsfat osv. Tallrikar, glas och bestick är svårare att hitta om man ska ha ett 12-pack tex. Helt ärligt så kör jag IKEA då:) Där finns snygga basformer som sen kan piffas till med något unikt brevid.
 
 
Kaffekvarnar är tyvärr dyra. Men hittar man en för 50-kr eller sådär: Slå till! Populärt.
 
 
Den där unika saken. En helt fungerande tuggummiautomat för under 100-lappen. Helt klart värt det för mig.
 
 
 
Ge det en chans!
Och ni som springer titt som tätt: fortsätt! och glöm inte att själva lämna sådant som ni inte vill ha kvar till någon annan fyndare.
 


Kommentarer
Anne

Loppis är bra, billigt och roligt! Jag har en hel del därifrån myself as you know!

2013-09-30 @ 15:38:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

livetipastell.blogg.se

Pyssel, Bak och DIY .. Allt i pastell såklart!

RSS 2.0