Ikväll har jag....

...suttit och googlat inspiration till höstpyssel. Nu längtar jag tills löven ändrar färg!
Lyx å få tända lite sterinljus och mysa i sängen framför TV:n ikväll. Prinsessan sover. (Ja vi har TV i sovrummet, vet att det inte rekommenderas... av massor anledningar)
 
Fick en kommentar över fejjan av en vän way-back. Han hälsade kortfattat "hade jag varit tjej hade jag fått ångest av dina statusuppdateringar". Jag vet att det är den fina, duktiga, pyssliga hemmafrusidan som visas utåt både på fejsbook och här på bloggen. Jag är för privat för att dela med mig av det som inte är lika mysigt och bra. Men som det stod förut i bloggens beskrivning: så är det meningen att bara det som gör att man dansar på pastellfärgade rosor visas. Politik, starka åsikter, religion och livets hårdare sida får diskuteras i andra forum för min del... Det är mitt personliga val. Vet att andra tycker olika:)

Var bottnar känslan av "ångest" hos folk som läser. Hos dem som tror att det endast är guld och gröna skogar i folks liv... bara för att det är det enda man får ta del av?
Det min vän way-back ansåg.... Klokt resonemang: Försöker man hinna med både karriär, tjäna pengar- jobba och va hemmafru? Såklart finns det inte en möjlighet till det.
 
Jag är hemmafru. Bara. Min hobby är att uttrycka mig kreativt. Klart man hinner göra stek i ugnen, baka bullar och virka skor då.. Eller hur?
 
 
 


Kommentarer
Pia

Tycker du ska skriva vad du vill.. De som inte vill läsa eller störs behöver ju inte gå in på bloggen eller??
Jag vill gärna läsa allt du gör. Mitt sätt att få del i ditt kreativa sätt när jag inte finns på hemmaplan och kan se allt live alltid :)

Svar: :) Ja fast så enkelt är det inte för mig. Tänk dig att jag skulle skriva om tex tom och låt nu säga att jag skulle vara missnöjd med nått han gör. Sen om han inte gillar att jag skriver det på bloggen inför alla, så behöver ju inte han gå och och läsa?? :) Jag vill hålla det en pysselblogg med glimtar av delar av vardagen:)
kjam
Livetipastell

2013-09-23 @ 03:34:38
Emelie

Håller med Pia! :)

Svar: :) haha, innan eller efter du såg mitt svar till henne?
Livetipastell

2013-09-23 @ 08:30:53
URL: http://emeloj1.blogg.se
Emelie

Haha innan!! Tänkte mer att du ska få skriva hur pastelligt du vill! Inte hänga ut någon ;)

Svar: ja:) det va nog kanske det pia också menade:) hänga ut nån vill man ju inte:)
Livetipastell

2013-09-23 @ 09:40:20
URL: http://emeloj1.blogg.se
Pia

Jag menade att du skriver vad du vill.. om Tom inte gör det han ska kanske du kan säga till honom hemma :-)
Du har ju bestämt att du vill skriva om allt du pysslar med så då får vi andra få ångest om vi tycker det är jobbigt..
Skriv på om allt ditt pyssel!

Svar: :) Överens:)
Livetipastell

2013-09-24 @ 07:05:41
Jessica Edström

Jag är helt olik dig när det gäller dina pysselintressen men älskar ändå att läsa om dina kreationer! Jag är en sådan person som njuter av mys i soffan och att göra så lite som möjligt men får ingen ångest av dina inlägg utan tycker ist att det är underbart att de finns människor med din fantasi. Keep it up! Kram från Alex mamma

Svar: Åh tack det värmer i lilla pysselhjärtat:) Det är aldrig för sent att sadla om och testa lite dock:):)
Livetipastell

2013-09-24 @ 08:59:41
Viktoria

Du och din blogg gav mig en spark i arslet och jag började göra mer saker istället för att ligga framför tvn flera timmar varje dag och kväll!

2013-09-24 @ 09:03:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

livetipastell.blogg.se

Pyssel, Bak och DIY .. Allt i pastell såklart!

RSS 2.0