Gästbloggare: Gör en babymobil

Att göra pyssel till ett bebisrum måste vara något av det roligaste som finns att göra. Det finns hur mycket som helst som man kan göra och fylla det, från början, tomma rummet med!
 
Något av det absolut första jag ville göra var en egen mobil.
 
 
 
Du behöver: 
Ett par stycken kartongark (Antal beror på om du ska göra motiven i olika färg eller hur många motiv du vill göra)
Sax (Eller någon figurstans)
Sytråd
Symaskin
Blyertspenna
Bakplåtspapper
Något att hänga motiven i (t.ex. broderiram, ståltråd och bomullsband eller något liknande)
 
 
 
Gör så här:
 
Börja med att välja ut de motiv du vill ha till mobilen. Jag valde moln. Du kan antingen rita motiven för hand, använda ett stansverktyg eller använda google och bakplåtspapper för att göra en stämpel. Hur du gör stämpeln beskrivs här
 
Klipp sedan ut motiven.
 
 
 
Lägg i ordning dina utklippta motiv så som du vill att de ska hänga och sy sedan ihop dem med hjälp av symaskin. Lämna en bit tråd på slutet som du kan använda när du sen knyter upp trådarna med motiven på ringen.
 
 
Jag hittade ingen passande ring att hänga mina moln i så jag gjorde en egen av ståltråd och bomullsband som jag sydde ihop runt ståltråden.
 
 
 
Börja sedan knyta upp trådarna på ringen.
 
 
 
Häng sedan upp ringen på valfritt sätt. Jag använde mig av mer bomullsband, lite sytråd och sedan en tavelkrok att fästa med i taket.
 
 
 
 
 
Lycka till!
Viktoria
 
 


Kommentarer
Maria

Näe;) Vad fint! Bra förklaring! :) Snacka om suprised-face men happy-face nyss när jag såg att du lagt upp:D

2013-09-12 @ 13:51:54
URL: http://livetipastell.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

livetipastell.blogg.se

Pyssel, Bak och DIY .. Allt i pastell såklart!

RSS 2.0