Lea fyller 1

Vår lilla tjej fyller 1 år imorgon. Hon är så stor numera så hon hjälper till att fixa sin egen tårta. Eller nja... Hon höll i elvispen när vi vispade grädde iaf tillsammans med mig.
 
 
 
 
Såhär gör du glasståget:
Köp glasspaket i kartong (jag har totalt 3 st). Dekorera tåget när glassen smärt aningens. Sätt sedan tillbaka glassen i frysen så den stelnar till igen och allting fastnar.
 
 
Fyllning- jordgubb och grädde. Det tycker väll alla om?
 
 
Såhär gör du tårtan:
 
Köp en barbiedocka med avtagbar kjol. Diska dockans underdel.
Gör en vanlig tårtbotten i ugnen som du skär till aningens för att "kjolen" ska falla snyggt. Sedan fyller du tårtan med jordgubbssylt och grädde. Jag har format till ett köpt fördigutrullat marsipanlock till kjol. Tryck sedan ner barbiedockan mitt i tårtan och dekorera.


Kommentarer
Pia

Tårtorna var jättegoda!

Svar: Toppen:)
Livetipastell

2013-11-16 @ 14:31:09
Emelie

Tjusigt det blev! :)

Svar: Tack:) Å smart idé å spara och ge sen typ nästnästa år i present:)
Livetipastell

2013-11-16 @ 15:21:51
URL: http://emeloj1.blogg.se
Joanna - mina två hjärtan

Häftig tårta:)

Svar: Tack:) Kanske din dotter får en spin-off på sin 1-årsdag:):)?
Livetipastell

2013-11-18 @ 14:53:20
URL: http://mittunderverk.blogg.se
Joanna - mina två hjärtan

Häftig tårta:)

2013-11-18 @ 14:53:20
URL: http://mittunderverk.blogg.se
Viktoria

Åh, glasstårtan kanske jag kopierar till antes kalas :) hoppas ni hade trevligt!

Svar: Gört!:) vill du så finns de där plasttågen kvar som du kan tända ljus i- har dock bara rosa ljus:):)
Livetipastell

2013-11-18 @ 18:47:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

livetipastell.blogg.se

Pyssel, Bak och DIY .. Allt i pastell såklart!

RSS 2.0