Pigs in mud cake

Jag har länge hållt ett öga på denna bakelse och funderat på när det är min tur att testa den. Den heter "Pigs in Mud" på nätet. Min är gjord av en kladdkaka, kärleksmumsglasyr, halva KitKats och marsipan:)
 
 
Hur gör man då marsipanfigurer?

Utgå från runda delar och forma dem sedan med smörkniv, tandpetare eller liknande köksredkap du hittar.
Använd rapsolja till dina händer så blir figurerna släta och fina.
Av marsipan som är naturellfärgad kan du få i stort sätt vilka färger som helst m.h.a. karamellfärg. Det finns ofta rött och brunt att köpa färdigblandat i mataffären -men de brukar vara smaksatta med jordgubb och choklad.
Tålamod och många försök senare så brukar iaf jag bli nöjd.
Ögon och andra detaljer kan vara pilligt. Jag brukar använda lite smält vit- eller mörkchoklad och tandpetare.
 
 
Sen är det bara att montera:)
 
 
TREVLIG ONSDAG:)


Kommentarer
Anne

Riktigt härlig!

Svar: Så härlig att du skulle kunna tänka dig hoppa i med de små grisarna:)?
Livetipastell

2013-05-22 @ 17:04:13
Emelie

Åhh vad gott det ser ut!! Och shit va fint det blev! Mycket snyggare än bilderna på google :)

Svar: Hehe:) tack! Vi får göra en spinn på den nån gång och sen trycka i oss hela:)
Livetipastell

2013-05-22 @ 17:36:03
URL: http://emeloj1.blogg.se
Emelie

Det låter som en bra plan tycker jag ;)

2013-05-22 @ 20:46:23
URL: http://emeloj1.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

livetipastell.blogg.se

Pyssel, Bak och DIY .. Allt i pastell såklart!

RSS 2.0