Virka lätt och snabbt ett par skridskor

 
Finns nog många användningsområden. Man kan skicka med julkortet om man skickar i kuvert:) Göra kylskåpsmagnet? Bordsplacering.. Bokmärke.. osvosv
 
Dessa sötisar görs såhär:
 
Med nål 3-4 och garn ca 80-100m/50g. Säkerhetsnålen är 4.5cm lång. Du kan också välja att använda gem. googla detta vet jag!
 
Börja med att fästa tråd på säkerhetsnålen- längst bort från öppningen.
Virka 7fm om säkerhetsnålens ena "ben".
1lm. VÄND. 2fm tills, 5fm
1lm VÄND. 5fm
1lm VÄND 2fm tills, 3fm
1lm VÄND. 2fm, 2fm tills
1lm VÄND. 3fm.
 
KLART!
 
 
 
 
Hojta till innan jul så skickar jag ett par med julfrimärke- JA till just dig! Käre läsare!
 
Lycka till!


Kommentarer
Anne

Så fiffigt

Svar: Inte min idé:) Så tycker såklart detsamma:)
Livetipastell

2013-12-03 @ 22:37:49
Viktoria

De där va jätte söta :) Måste be fredde sno med sig gem hem från jobbet!

Svar: Bovar och banditer är vad ni är! Gem blir lite snyggare tyckte jag:) Men hade typ 1kg säkerhetsnålar till hands- så blev av dem:)
Livetipastell

2013-12-04 @ 08:48:12
URL: http://mylittlecraftylife.blogg.se/
Mirjam

Sjukt söta!! Satte mig och började virka ett par på en gång :)

Svar: :) åh! Blev de bra?
Livetipastell

2013-12-07 @ 16:30:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

livetipastell.blogg.se

Pyssel, Bak och DIY .. Allt i pastell såklart!

RSS 2.0