Skyddsängel

Det är en fin tradition att man hänger en skyddsängel vid barnets säng. För att påminna barnet om att det inte finns något att vara rädd för.  För den delen kan manla hänga en på vardagsrumsväggen också?
 
 
 
Jer 29:11  "For I know the plans I have for you," declares the Lord, "plans to prosper you and not to harm you, plans to give you hope and a future."
 

Jag gjorde änglavingar av en gammal bok.
 
Du behöver:
Limpistol med ca 1.5 limstift.
Sidor från en bok
Kartong som grund
Mattkniv för att underlätta för att få av papprena snyggt ur boken.
 
 
 
Gör såhär:
Skär ut sidorna från boken. Klipp så du får halva sidor. Limma till strutar med limpistol. (Här är det guld värt att investera i en limpistol- behöver att du håller 2-3 sek innan du kan ta nästa. Torkar snabbt och bra)
Skär sedan ut en mall i kartong- jag använde en kartongfjäril jag råkade ha liggandes.
Limma sedan strutarna i 3-4 lager. Fixa upphängningsanordning. KLAR!
 
 
 
Trevlig lördag på er! :)
 
 
 
 
 


Kommentarer
Anne

Jag associerar mer till en fjäril... än en ängel.

Svar: Håller med där:)
Livetipastell

2013-09-30 @ 15:39:45
Pia E

Vad fina saker du gör, fjärilen var helt underbar. En sån måste jag försöka mig på att göra. :)

Svar: :) Tack!
Livetipastell

2015-02-25 @ 19:15:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

livetipastell.blogg.se

Pyssel, Bak och DIY .. Allt i pastell såklart!

RSS 2.0