Virka en stickande uggla- Gratis mönster

Jag virkade med nål nr 3.5, men kan inte redogöra för vad detta är för garn. Fått det av min kära mormor.
 
 
 
I mönstret virka ej i lm du vänder med.
 
KROPP gör 2 av denna.
 
Lägg upp 15lm.
Virka med start från den 2:a lm från nålen 14fm.
"1lm. VÄND. fm hela varvet" Virka "-" totalt 13ggr
"VÄND.3lm. 2st. 1hst. 1fm. 4sm. 1fm. 1hst. 3st."  Virka "-" totalt 2ggr
 
VINGE gör 2 av denna.

Lägg upp 10lm.
Virka med start från den 2:a lm från nålen 9fm.
1lm. VÄND. 9fm.
3lm. VÄND. 2st. 2hst. 4fm.
 
ÖGA 2st

2lm. Virka 5fm i 2:a lm från nålen. (5)
2fm i varje m hela varvet (10)
"1fm, 2fm i nästa m." Virka "-" upprepa 5ggr varvet ut (15)
Slut ihop med sm.
 
Iris 2st
 
2lm. Virka 5fm i 2:a lm från nålen. (5)
2fm i varje m hela varvet (10)
Slut ihop med sm.
 
Detaljer
Fäst vingarna, ögon och kropphalvorna. Stoppa med lite fyllning. Fäst alla lösa trådar i vanlig ordning.
 
Stickorna görs av grillspett som klipps av på mitten.
 
Sticka en bit med valfri stickmetod. Jag gjorde aviga maskor.
 
Garnnystanet rullar man bara ihop och limmar till med hobbylim. Allt som känns löst limmas fast. Ugglan sys fast i en skogspinne. Klart.
 
 
Lycka till:)


Kommentarer
Skruttmärtha

Kikar in till dej via Facebook och kikar på din fina uggla. Tack för att du delar med dej av mönstret.
Jag gjorde en ministickning för några veckor sen och satt på ett kort.
Kommer tillbaka och kikar mer på din blogg.

Svar: Åh:) Kul med läsare som hör av sig. Du är så välkommen att kika in igen:) Hoppas du gillar vad du ser och läser. Och att nått tips kommer till användning. kramis
Livetipastell

2013-10-05 @ 14:56:22
URL: http://prue-voila.blogspot.se
Anne

Vad är det med dig och ugglor? De verkar ha gjort stor impact on you... De är dock mycket söta!

Svar: En period av mkt ugglor:) Erkänner och undrar lite samma sak som du!:) haha ja de är ju så söta
Livetipastell

2013-10-05 @ 18:54:50
Skruttmärtha

Jag brukar alltid höra av mej när man får gratismönster.
Tycker att ni som gör mönster skulle ta en liten slant för det.
Min uggla ska jag göra och sätta på ett kort och skicka till en tjej som gillar ugglor.
Ha en bra dag
Kram från Gun-Britt

Svar: Åh en bra "tradition" ska nog anamma den själv i framtiden:) Låter bra hoppas hon blir nöjd!
Livetipastell

2013-10-06 @ 07:37:35
URL: http://prue-voila.blogspot.se
Erika

Tack för inspirationen! =) Eftersom jag inte kan sticka så gjorde jag en virkande variant i stället! =)

Svar: Haha:) Så roligt:) Ja det går ju likabra det:)
Livetipastell

2014-02-09 @ 19:27:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

livetipastell.blogg.se

Pyssel, Bak och DIY .. Allt i pastell såklart!

RSS 2.0