En liten tomte som nyckelring. Gratis mönster.

En liten söt tomte som nyckelring eller backspegelsmycke.
 
 
Virkad i Tilda med nål 3.
 
MÖSSA
6fm i magisk ring (6)
fm hela varvet 3ggr (6)
"2fm i nästa maska, fm " upprepa "-" 3ggr (9)
fm hela varvet 2ggr (9)
"2fm i nästa m, 2fm" upprepa "-" 3ggr(12)
"2fm i nästa maska, 3fm " upprepa "-" 3ggr (15)
"2fm i nästa maska, 4fm" upprepa "-" 3ggr (18)
sm hela varvet (18)

KROPP
6fm i magisk ring (6)
"2fm i nästa maska, fm" upprepa "-" 3ggr (9)
"2fm i nästa maska, 2 fm " upprepa "-" 3ggr (12)
"2fm i nästa maska, 3 fm " upprepa "-" 3ggr (15)
fm hela varvet (15)

nu börjar du minska.

"2fm tills, 2fm" upprepa "-" 3ggr gör sedan 3fm (12)
"2fm tills, 1fm" upprepa "-" 4ggr (8)

Fyll med stoppning eller lite ihopknycklat garn.

"2fm tills" upprepa "-" 4ggr (4)
 Slut varvet med en sm

NÄSA
6fm i magisk ring. (6)
fm varvet runt.(6)
2fm tills varvet runt. slut ihop med sm.
 
 
 
 
 
 

 
Lycka till!
 
Ps: Upptäcker ni tryckfelsnisse i mönstret hör gära av er!:)


Kommentarer
Pia

Vad du är duktig och påhittig :-)

Svar: Inspireras av andra:) Såg en liknande på fejjan:) Tack:)
Livetipastell

2013-11-29 @ 11:04:20
Malin

Du anar inte vad din blogg inspirerar en nybliven virkgalning. :) Törs inte ge mig på de fina tomtarna riktigt än, men en halsduk får det bli!

Svar: Men gulle du:) Tack så mycket! Jag va själv nybörjare 1 år tillbaka:) Men hungern att lära sig mer och prova nya saker är stor:) Just nu sitter jag och försöker förstå mig på virkad resår:):)
Livetipastell

2013-11-29 @ 14:28:11
URL: http://malinans.blogspot.se
Anne

Finns det änglar????

Svar: Om änglar finns- Ja.. Om jag har virkat några- nej:):)
Livetipastell

2013-11-30 @ 19:59:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

livetipastell.blogg.se

Pyssel, Bak och DIY .. Allt i pastell såklart!

RSS 2.0