Vad annars ska en prinsessa....

... ha på fötterna?! :) Dessa är frihandsvirkade med inspiration och tips från savirkat.blogspot.se
Grodor är inget för prinsessor.
 
Nej bakverk ska det vara.
 
 
Lea testar storleken i halvlek.
 
 
 
 
Till er virkomaner som undrar hur det är gjort så tänker jag dra en snabb förklaring:
Gör en standardsula i rosa tildagarn, virknålsstorlek 3.5. Jag googlade "sula virka" och klickade upp första bilden av träffarna och gjorde efter den. 
Sen virkade jag med grönt i bakre maskbågen och gjorde fasta maskor runt runt. Minskade vid hälen och vid 3 ställen på tårna de sista 3 varven av typ 5 totalt.
Sedan följde jag beskrivningen på såvirkat med "spets kanterna" i vitt.
Bandet är av en luftmaskremsa med stolpar på vägen tillbaka.
Rosen och löven är på fri hand. Finns massa olika gratis mönster man kan använda sig av.

Fritt fram att fråga om man inte hängde med.
 
LYCKA TILL! :)
 


Kommentarer
Emelie

Nemen åhhh! Det här var nog bland det gulligaste jag sett!! Duktiga Maria!

Svar: haha tack:) Ja de är sockersöta:)
Livetipastell

2013-06-14 @ 13:03:52
URL: http://emeloj1.blogg.se
Anne

Absolut måste en prinsessa ha skor som passar en prinsessa!

Svar: precis min tanke:)
Livetipastell

2013-06-14 @ 16:27:51
Viktoria & Anton

Amen Gud va du är pysslig! Och riktigt fina saker du har gjort :)

Svar: Nämen har ni hittat hit:) Tack!! Bara å låta sig insriperas och så får vi ha en pysseldejt:)
Livetipastell

2013-07-08 @ 09:30:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

livetipastell.blogg.se

Pyssel, Bak och DIY .. Allt i pastell såklart!

RSS 2.0