När pärlorna ändå va framme...

... så passade jag på att testa en idé jag länge hållit ögonen på. Istället för vanliga (tråkiga?) pärlplattor: låt fantasin flöda fritt och gör pärlfigurer på fri hand istället. Man kan både stryka fast dem eller köra dem i ugnen på bakplåtspapper. Smälter du pärlorna i ugnen: Mitten av ugnen i 200 grader tills du är nöjd = omkring 5 min.
 
 
 
 
Figurer: Sätt ihop pärlorna i önskad form innan du lägger dem i ugnen. Vill du inte ha så ihoptrycka pärlor i resultatet så placera dem en bit ifrån varandra -Alternativt smält dem halvvägs och montera för att sedan smälta dem helt så de fastnar i varandra.
 
 
Säkert skoj för de små barnen som omväxling?
 
 


Kommentarer
Emelie

Fint! Armbandet påminner lite om de där godisarmbanden man kunde köpa förr! :)

Svar: Ja:) Nu när du säger det så är det ju väldans likt godishalsbanden:) Sura stackars barnen skulle bli om de förväntade sig det och sen sätter tänderna i en stenhård pärla. Så gammal är du inte Empan: De finns nog kvar?
Livetipastell

2013-06-28 @ 21:35:54
URL: http://emeloj1.blogg.se
Emelie

Hahahha! Nästan värt att testa någon gång ;)moahahha
Känner mig som 82 i huvudet kanske bara då ;)

Svar: Testa på nått stackars barn ja! Det bara lyser i ögonen när de får se deras lilla present.. sen sura minen när de fattar att det bara va pärlor:)
Livetipastell

2013-06-29 @ 08:29:00
URL: http://emeloj1.blogg.se
Cat

Vilken bra idè!! Måste jag testa.. ska göra såna hjärtan att ha och dekorera med!!

Svar: Ja kul med pärlor men lite pilligt:) Bara å testa iofs inget dyrt om det skulle bli knas:)
Livetipastell

2013-09-11 @ 11:17:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

livetipastell.blogg.se

Pyssel, Bak och DIY .. Allt i pastell såklart!

RSS 2.0