Idag tog jag fram....

.... papperspyssel och limpistol. Papper är egentligen perfekt matierial att pyssla med för både nybörjare som vana pysslare. Papper kostar inte mycket. Man kan göra 3D effekter och det går att skrynkla ihop och kasta om man inte blir nöjd. Jag gav mig på att testa lite presentpåsar. Som man kan ge i julklapp eller dyl. Man kan fylla dem med istort sätt vad som helst. Men kanske inte fuktiga saker eller för tunga grejer...
 
 
 
Offer till sidorna med text kom från "sagan om ringen". Åk till loppis vettja och fynda en riktigt gammal bok med charmiga krumelurer eller vackra bilder för dina presentpåsar. Som vanligt är limpostol att rekommendera. Du vill iaf arbeta med ett snabbtorkande lim så du slipper sitta och hålla kant mot kant i en kortare evighet. Rosorna är löjligt enkla att rulla ihop:)
 
 
När du viker botten på påsen. Sätt i något som stöd (jag tog en annan mindre bok) och låtsas slå in ett paket:) Så blir det snyggt!
 
Lycka till!:)
 
 


Kommentarer
Emelie

Riktigt snyggt! Mycket finare än de jag har försökt mig på :)

Svar: Okej hur gjorde du? :)
Livetipastell

2013-09-24 @ 10:37:59
URL: http://emeloj1.blogg.se
Viktoria

Måste testas!

Svar: :) Rapport sen:)
Livetipastell

2013-09-24 @ 10:48:40
Ingrid

Åh men så fint!!
Kan man inte följa din blogg via Bloglovin eller Epost???
Kram Ingrid

Svar: Tack vad kul:) Ja man kan följa via bloglovin:) Om du söker på blognamnet så finns det en knapp "följ":) Kram
Livetipastell

2013-09-24 @ 19:38:51
Anne

Fint!

Svar: Tack!
Livetipastell

2013-09-25 @ 18:02:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

livetipastell.blogg.se

Pyssel, Bak och DIY .. Allt i pastell såklart!

RSS 2.0