Snål eller sparsam?

Gränsen kan vara svår att hitta emellanåt. Jag, Maria, har iallafall inte så mycket pengar över till hobbyn eller inredning. Vi har under det senaste året levt på en helt vanlig sjukgymnastlön (2 vuxna, 3 barn och en villa och volvo). Jag har prioriterat en lång mammaledighet framför en fet plånbok. Har därför alla dagar kvar nu när Hanna fyllt 1 år. Fynd och sparsamma idéer välkomnas därför med öppna armar.
 
Till saken.
 
Min favoritblomma heter Mårbackapelargon. Den är tålig som alla pelargonen- trivs nästan varsomhelst och blommar vacker året runt. I april iår så tog jag 10 stycken sticklingar från en övervuxen mårbackapelargon. Se nu hur stora de har blivit och hur vackert de blommar. Titt som tätt så skördar jag snittblommor och sätter i vas. Har nu dessutom fått mersmak och har några bebisplantor till på gång. Kostar gratis. Bara vänta in naturkrafterna med stort tålamod.
 
Hur mycket roligare är det inte med trädgårdsarbete om man får handskas mes såhär fina redskap (köpta på Ö&B). Vattenkannan som ser mer ut som en stor tekanna är från Lagerhaus.
 
 
Ha en härlig dag! Jag ska ut i svampskogen med mamsen <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

livetipastell.blogg.se

Pyssel, Bak och DIY .. Allt i pastell såklart!

RSS 2.0