Gårdagens fångst

Igår va vi i svampskogen och hittade en del guld. Ska se till att förvälla dessa och stoppa i frysen istället för att torka.
Tycker det ligger lite skum eftersmak på torkad svamp. Men vet inte om jag inbillar mig det.
 
 
Idag va jag och Sara och fikade med Vickan. Hon hade virkat en välkommen-till-världen-present till Sara. Så gulligt. Lite stolt är man ju också att jag va den som introducerade henne till virkning. Hon ärla vid detta laget klipskare på det än jag. Inte för att vi haft nån intern virktävlig för att avgöra det. Men kolla själva:
 
 
Påtal om idag. Kanelbullens dag! Tur man varit hurtig och bakat- så det bara är att ta ur frysen och värma. Smakar som nygräddat.
Tydligen så ska vi snåla lite framöver. Tom tyckte inte att jag skulle äta på stan- för det fanns ju mat hemma. Letar nämligen större boende för fullt:)
 


Kommentarer
Niles

Det var en snitsig virkning! Vad härligt att vara på jakt efter något större - då kan det kanske vara värt att skippa maten på stan ett tag?

Svar: Oja:) Vi är ju helt överens om att vi ska spara! Bara uttryckte mig som om det va han som bestämt det:P Dyr mat får vänta tills vi sparat till handpenningen!
Livetipastell

2014-10-04 @ 16:20:01
URL: http://theniles.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

livetipastell.blogg.se

Pyssel, Bak och DIY .. Allt i pastell såklart!

RSS 2.0