Efter 26 år känner man...

... sig själv ganska väl. Jag ska som sagt inte ge mig på stora projekt. Jag har inte så bra tålamod att slutföra större grejer inom virkning. Detta skulle ha blivit en vuxenfilt och julklapp. Det blev istället en barnfilt och framtida present. Denna gången tog faktiskt inte tålamodet slut... Utan det började kännas i handleden. Tänkte att det är bäst att spara på handleden för framtida virkning. I denna del är det mer än 20 000 upprepade rörelser (maskor).
 
 
 
 
Rosmönster här i Freja och nål 4.
Stolpgrupper tre varv och ett varv med luftmaska, stolpe, luftmaska osv. Grundmönster för stolpgrupper här.
 
Nu inväntas bebisbesök och sconesbak. Stora tjejen tar en tupplur i vagnen och lilla tjejen sparkar och fäktas i babygymmet. Denna tjejen ska nog ta sig lite julmust och skumtomtar!



Kommentarer
Ardiana Ramadani

Hej :)
Kikat på dina härliga grejer du virkar och jag var bara tvungen att komentera VAA FINT :) jätte duktigt!!

Svar: Tack så mycket:) vad glad jag blir:)
Livetipastell

2014-11-27 @ 21:09:53
V

Va fin den blev :)

Svar: Tack så mycket:) Det va slitigt:)
Livetipastell

2014-11-29 @ 12:55:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

livetipastell.blogg.se

Pyssel, Bak och DIY .. Allt i pastell såklart!

RSS 2.0