Morgonstund har guld i mund

En typisk morgon för mig och Lea.
 
06.45 Toms klocka ringer. Jag går över från vår säng till Leas rums madrass och stänger dörren inför Toms morgonstök. Somnar om.
08.00 Lea vaknar. Jag tänder lampan. Lyfter ner Lea ur sängen. Byter blöja och lägger mig sen för att snooza på madrassen i hennes rum
08.45 Lea leker fortfarande eller sitter och myser brevid. Hon börjar bli hungrig.
09.00 Vi äter frukost och jag brygger morgonkaffe- idag Zoegas-lyx för oss.
 
Vakum.... Lea leker fram till 10-11 och vill inte ha med mig att göra. Jag sitter med min kaffekopp minst 2 timmar och småsmuttar utan att oroa mig för vad det gör med tänderna. Kaffekoppen följer med från köksbordet till golvet och tillbaka igen var jag än håller hus. Från datorn till Leas rum och tillbaka.
 
11.00 Vi klär oss. Lea fikar lite. Sen tar vi tag i dagen:) Lea börjar med att sova middag. Och jag börjar med att städa, diska eller laga mat osv om vi inte har nån aktivitet inplanerad.
 
 
Här är mitt morgonsällskap. En liten kaffekopp med ylletröja och vantar. Jag är frusen på mornarna och det är skönt att värma händerna runt koppen.
 
 
Virkad med fm och sitter fast mha ett spänne. Man trär ena armen genom koppens "handtag".
 
 
Låter det som en slapp morgon?
 
Jag skäms nästan så bra vi har det på mornarna:) Men det har inte alltid varit så!
 
Ha en trevlig dag
 
 
 
 


Kommentarer
Viktoria

Äh fy va gött! Fast våra morgnar är lika sega. Bara det att jag inte är en snooz människa.

Svar: Snooza är det bästa som finns:):)
Livetipastell

2014-01-30 @ 09:12:46
URL: http://mylittlecraftylife.blogg.se/
Emelie

Låter riktigt gött och mysigt! :)

Svar: Ja inte så pjåkigt va:)
Livetipastell

2014-01-30 @ 09:31:33
URL: http://emeloj1.blogg.se
Pia

Det verkar vara precis som det ska.. ha mys och inte stressa är bara bra för själen..det blir annat vad det lider så bara att passa på och njuta :-)

Svar: Njuter så länge det varar
Livetipastell

2014-01-30 @ 10:42:59
Anne

Var nöjd med allt som livet ger och allt.... och hur det nu sen fortsatte!!!

Svar: .... som du omkring dig ser:) Glöm bort bekymmer tidiga mornar och jobb:) Eller något dyligt
Livetipastell

2014-01-30 @ 13:13:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

livetipastell.blogg.se

Pyssel, Bak och DIY .. Allt i pastell såklart!

RSS 2.0