Julkrubba i pepparkaka- egen design

Jag har ju önskat julkrubba i Willow Tree's design. Den är svindyr dessvärre. Men detta blev en liten kompromiss.
Mönster ritar man ut på papper först, klipper ut och sedan för över till pepparkaksdegen. Jag klistrade faktiskt ihop det tillslut med limpistol. Man äter ju sällan sitt pepparkakshus så varför kladda med det där ätbara "vaddetnuär". Denna design är inspirerad från en gammal julkrubba som hittats på loppis och är i trä och mossa.
 
 
 
På nått sätt blev det också en mashup mellan en kommersiell jul och den traditionella.
 
I prioriteringsordning finns det 3 julfiranden hos oss. Viktigast först.
 
1. Kristna traditionella julen som minns och uppmärksammar julevangeliet att Jesus föddes för att frälsa alla människor från synd och död.
 
2. Tid för att umgås extra med nära och kära runt röda dagar och ledigt från jobb.
 
3. Kommersiella/ytliga julen med shopping, klappar och pynt hit och dit.
 
Kom nästan på en fjärde. Men den har inte riktigt med julen att göra. Men vi firar 4 år som gifta den 26:e december- jag och Tompaklonk.
 
 
 
 


Kommentarer
V

Snart med limmet! Det där ätbara "vaddetnuär" är just anledningen till varför jag inte vill göra. Försökte baka lussebullar med Anton idag. gick bra fram till första jäsningen men sen blev det kaos. Jag håller mig till o baka med dig!

Svar: Låter som en bra plan!:)
Livetipastell

2014-12-05 @ 20:01:18
Micke

Snogg!

Svar: Men tack duh! Kom och ta ett bett sen när julen är över vettja:)
Livetipastell

2014-12-07 @ 14:36:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

livetipastell.blogg.se

Pyssel, Bak och DIY .. Allt i pastell såklart!

RSS 2.0