För övrigt

Till intresserade. Sa ju att jag behövde köpa ett vitrinskåp. Det stämmer fortarande. Men detta blev en tillfällig lösning för servisen. Den får stå och samla damm i ett hörn i kökets tills vidare.
Har jag sagt att vi är lite trångbodda? Jovars. 4 personer på 70-nånting kvm i en trea.
 
 
Tavlan är från ÖB (!) och passar kanske bättre i en annan årstid (sommar!). Men här måste rosa blandas med rött under julen- för det finns för mycket rosa och pastell att gömma undan annars. Svårmatchat. Sådant är jag inte så duktig på. Och clementinerna som bara råkade hamna där behöver vi inte ens prata om:)
 
'Pastoralism' för övrigt. Det som står på tavlan. Har lite att göra med ordet pastor som man direkt associerar till. Här syftar det på en herde- alltså lantligt, boskap och sådär... Men ordet "pastor" ärla taget därifrån. Ni vet "Herren är min herde.. osv". Alltså någon som tar hand om sina får/boskap. En pastor i en församling/kyrka tar ju hand om sina fårs/medlemmars andliga hälsa. Det har min språkintresserade far lärt mig. Som för övrigt även råkar vara min pastor :P


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

livetipastell.blogg.se

Pyssel, Bak och DIY .. Allt i pastell såklart!

RSS 2.0