Mitt UFO

Mitt unfinished object. Trots flera försök är detta ännu bara en prototyp. Jag vill åstadkomma en iaf dubbelt så stor ännu mera rundformad lampskärm till sovrummet eller vardagsrummet. Jag har testat olika slags metoder och den senaste verkar ha vad som krävs. Tapetklister + spetsdukar + inoljad badboll + 48h torktid.
Fler tips på hur du kan pimpa belysning HÄR.
 
Oljade in en badboll 56 cm i diameter. Jag dränkte spetsen i tapetlim/klister och kramade sedan ur. Sen var det bara att montera och jag överlappade dem en aning och sedan säkrade med säkerhetsnål tills torkat. Lämnade lagom stort hål i toppen och även på botten. När den torkat så tömde jag bollen på luft och plockade av spetsskelettet. Sedan va det bara att ta en hårt plastbit att hänga upp lampan på så att den fastnade på "lampsladden". Frågor?
 
 
 
 
När jag knäcker koden till den perfekta spetslampan så återkommer jag:)


Kommentarer
Viktoria

Ser fram emot att få se irl! :)

Svar: Så välkommen så! :)
Livetipastell

2013-09-02 @ 22:57:07
Tom

Fint

Svar: Tönt! Vad har ni nu i kikaren du och micke?
Livetipastell

2013-09-03 @ 19:39:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

livetipastell.blogg.se

Pyssel, Bak och DIY .. Allt i pastell såklart!

RSS 2.0