Pysselgrupp på fejjan...

Är inspirationen bakom nått som tydligen heter "decoupage". Finns både lim och servetter att köpa som är anpassade till detta. Underbart sätt att pyssla på!
Min version:
Jag tar det som finns hemma... Dvs servett, hobby/trälim, pensel och kryddlåda:) Limma både under och över servetten med limmet, använd penseln för att styka ut det. Om limmer är för trögflytande så späd med lite vatten. OBS: Du vill endast använda det allra yttersta lagret på servetten. Servetter brukar ha 2-3 lager papper.
 
 
Jag ger inga löften om hållbarhet. Men snyggt blev det! Och titta inte så noga på om det blev jämt på kanterna eller inte;)
 
 
Kjamiz!


Kommentarer
Daniel

Fin "kruka"!

Svar: Tack krabben. Ska jag pimpa ditt piano?
Livetipastell

2013-05-23 @ 14:48:03
Anne

Vilket frenetiskt pysslande!

Svar: Jamenvisst! Men spår att framtiden inte ser lika frenetisk ut...skoj nuju när det är nytt å sådäär:)
Livetipastell

2013-05-23 @ 15:07:34
Emelie

Snyggt!!

Svar: Tackar:) Enkelt framförallt!
Livetipastell

2013-05-23 @ 18:09:06
URL: http://emeloj1.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

livetipastell.blogg.se

Pyssel, Bak och DIY .. Allt i pastell såklart!

RSS 2.0