Man kan inte alltid ligga på topp....

... vet inte riktigt hur det slutade såhär tokigt... Köpte dessa underbara servetter med ugglor på i Finland. Visste inte vad jag skulle göra med dem riktigt.
 
 
 
 
 
FÖRE:
 
 
EFTER:
 
 
 
Nu är nog även jag fast i decoupage-träsket.
 
Målade med grundfärg och sedan lackade. Ugglorna klipper man ut från servetten och sedan ser till att endast använda det övre lagret (servetter har oftast 3 lager papper). En tidning fick bjuda på bokstäver som nu formar de mest använda orden i vår familj. O'gale är ett kraftyttryck typ "oh, shit" och Ogei betyder helt enkelt "okej" på mupparnas språk - pepe the king prawn.
 
 
 
 
 
Perfekta krukorna -enligt mig- för Leabeas rum.


Kommentarer
Viktoria

Om du någonsin får slut på saker att fixa till i ditt eget hem så kan du alltid gå loss på mitt! Du är ju grym :)

Svar: Vad vill du ha ugglor på! kom hit med det så fixar vi! :) finns servetter så hela lägenheten kan bli full.. i killfärger!:)
Livetipastell

2013-07-31 @ 17:41:47
Anne

Jag gillar det, speciellt texten!

Svar: Jajjemensan:)
Livetipastell

2013-07-31 @ 21:39:19
Cat

Vilken skillnad det blev på krukorna! Jätte fint ju.. nu är jag nog tvungen att testa. Tack för inspo! :-)

Svar: Ja:) Är du sugen på just ugglor så finns det i skåpen här hemma massa servetter över:)
Livetipastell

2013-09-11 @ 11:13:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

livetipastell.blogg.se

Pyssel, Bak och DIY .. Allt i pastell såklart!

RSS 2.0