2-våningstårta med grädde och hallon

Här följer bilder och beskrivning på hur jag gjorde bröllopstårtan till dagens underbara bröllop!
 
Min minsta lillebror Daniel och Josefin är numera ett äkta par <3
 
 
Du behöver:
Grädde
Sprits
Hallonsylt och lite frysta hallon
Sugrör
Vitt marsipanlock - Färdigköpt utkavlad.
3 delar Stora tårtbottnar
3 delar Mindre tårtbottnar
2 Kartongrundlar (köpes på kondis- de som tårtorna står på)
 
 
Här är det större undre 3 lagren tårtbotten.
 
 
Börja med att fylla tårtan med hallon och grädde. Stick ner sugrör i botten- klipp av i höjd med tårtan och ställ på marsipanlock och sedan kartongdel i samma storlek.
 
 
Därefter monterar du och fyller den övre lite mindre delen. Lägg på ett likadant marsipanlock här också.

 
Med slickepott fyll i alla håligheter med grädde. Se till att tårtan är rak och snygg.
 
 
Spritsa gräddrosor över hela tårtan- lämna toppen fri.
 
 
Klar.
 
Lyckat till!
 


Kommentarer
Pia

Det blev kanonbra!

Svar: Ja utseendet är jag nöjd med:) Ska bara ta mig an att lära mig nån go fyllning också:):)
Livetipastell

2013-12-14 @ 19:50:49
fru P

Den var sååå god.Tack för en fin fest igår!

Svar: Tack själva va så kul att så många kunde komma tkr jag:)
Livetipastell

2013-12-15 @ 09:21:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

livetipastell.blogg.se

Pyssel, Bak och DIY .. Allt i pastell såklart!

RSS 2.0