Måste ju visa tårtorna!

 
Det va mycket svårare än jag trodde att kavla marsipan och täcka! Men efter många försök så fick jag nöja mig med bubblig ganska tjock marsipankappa! Färgerna på marsipanen är blandade med hjälp av röd och blå karamellfärg. Blev lite höstigt och bra matchat till bären:) Texten testade jag att skära ur sugarpaste. Men måste säga att marsipan förblir favorit hos mig. Fyllningen va sylt blandat med färska bär och grädde. Tycker inte själv om för söta tårtor och färska bär har syra som enligt mig sitter fint tillsammans med allt sockrigt. Dock blev tårtorna aningens torra, men vad gör det när man ändå häller varannan "tugga" kaffe till.

Übertrevligt 50-årsfest för övrigt! Mycket bra upplägg och fullt med trevligt folk! Grattis igen kära svärmor!
 


Kommentarer
Josefin

Mumsigt!

2013-08-25 @ 14:22:04
Emelie

Superfina! Hade gärna satt mina tänder i allihopa!

Svar: Hihi tårtmonster:) Dina tårtor blir inte pjåkiga de heller!
Livetipastell

2013-08-25 @ 21:03:12
URL: http://emeloj1.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

livetipastell.blogg.se

Pyssel, Bak och DIY .. Allt i pastell såklart!

RSS 2.0